Alimente indicate pentru scaderea colesterolului

Organismul are foarte mare nevoie de colesterol deoarece multe procese biologice si chimice il au ca baza.

Din pacate, de-a lungul timpului s-a ajuns la ideea preconceputa care descrie colesterolul ca fiind asociat cu afectiuni ale inimii si, de asemenea, de stare generala de rau.

Colesterolul se imparte in ceea ce in popor se numesc "colesterol bun" si "colesterol rau". Cel bun poate fi intalnit sub prescurtarea HDL (High Density Protein) si cel rau apare sub forma LDL (Low Density Protein).

Nivelul colesterolului poate fi mentinut la un nivel agreat de organismul uman daca se urmeaza cateva sfaturi practice cat si prin consumul regulat de fructe si legume care au ca efect reducerea nivelului colesterolului rau si cresterea sau, cel putin, mentinerea nivelului celui bun.

In cele ce urmeaza va vom prezenta cateva alimente care au rolul de a reduce colesterolul si care nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, asadar trebuie incluse in diversele retete pe care le gatiti :

1. Afinele – ca multe alte fructe, afinele nu prezinta nici un fel de efecte secundare daca le consumati zilnic si scaderea colesterolului este la fel de evidenta ca si in cazul unor medicamente prescrise de medic pentru colesterol.

2. Nucile - in urma unor studii recente, 45 de grame de nuci pe zi, indiferent de forma in care se consuma, sunt suficiente datorita continutului bogat in proteine. De asemenea, in nuci gasiti necesarul de selenium, fitonutrienti si fibre.

3. Uleiul de masline si maslinele crude – acestea va ofera necesarul zilnic de grasimi sanatoase. Ele va feresc de diabet sau alte afectiuni cardiovasculare.

4. Sucul de struguri natural – acesta contine antioxidanti care reduc colesterolul rau (LDL) si, mai mult decat atat, la fel ca si afinele sau uleiul de peste, cresc nivelul colesterolului bun (HDL).

5. Uleiul de peste si pestele gras – acizii grasi de tipul Omega 3 se regasesc in uleiul de peste si in pestele gras precum pastravul, macroul, somonul, sardinele sau heringul. Este indicat sa fie consumat de cel putin 2-3 ori pe saptamana.

Adauga comentariu


5 − trei =

1 Response

  1. utilizator_anonim

    Va rog sa imi recomandati cateva retete culinare care sa ajute la scaderea colesterolului. Va multumesc

VOTEAZA ARTICOLUL

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (33 voturi, 4.09 din 5)